A POMÁZ KÖRÜL-BELÜL Teljesítménytúra hivatalos oldala

Ide próbálom összegyűjteni és felrakni mindazt ,ami a túrával kapcsolatos. (pfujjj reklámok)

Ezen a részen az MTE Pomázi Osztályának híreit, vezetett túráit, és a hozzá kapcsolódó anyagokat helyeztem el.
Az MTE pomázi Osztálya hivatalosan  rendezője a PK-B-nak, és a tagok jelentős része  segít a rendezésben, valamint személyem a Pomázi Osztály vezetője.

2014

Az augusztusi túra útvonala: Pilisszentkereszt--Szentkút--Bükkös-patak felső szakasza--Kőkapu-- Sikárosi rét -- Lajos-forrás -- Pomáz

Júlisi szokásos havi túránk a Rám-szakadékba vezetett.

Júniusban felkerestük a Pomáz-forrást.

Május 05-én növényismereti sétát tartottunk a Majdin.

Április elején csapatunk meghóditotta a Pilis tetőt.

Márciusban részt vettünk a Kőhegyi menedékház újjáépítésére rendezett ünnepségen.

Kis csapatunk felújította a kőhegyi Petőfi Pihenő emléktábláit.

Február elején--kihasználva a pár téli napot--egy vidám havas sétát tartottunk Dobogókőn.

Idén is nagy sikerrel rendeztük meg a hagyományos beigliégető túránkat

Tavaly:

2013. augusztus 3.

Az MTE Pomázi Osztálya és a POVEK

Szeretettel hív minden érdeklődőt a szokásos havi túrájára,
mely egyben a rendezők számára a

Pomáz Körül-Belül t. túra
félkör távjának a bejárása
augusztus 3-án

szombaton

Indulás: Pomáz állomás (parkoló) 9-kor,

Útvonal: Állomás, Barát –patak völgye, Fenyves sarka, elhagyott kőbánya, Dolina feletti erdőszél, Majdán-nyereg, Oszoly-csúcs, Oszoly-orr, Csobánka Margitliget (Innen busszal vissza)

(Buszra  pénzt hozzatok magatokkal)

Táv: 12 km, szintkülönbség: 450 m körül  (közepes)

Visszaérkezés: 15-16 óra.

Túravezető:  Pásztor Lajos

A túra rövid távjának bejárásán kicsi de lelkes csapat vett részt. Köszönöm, hogy eljöttetek.

A júliusi túránk 2013.07.07. vasárnap reggel 8:55 kor találkoztunk a pomázi piactéren (Pomáz Szabadság tér) Busszal mentünk kiskovácsiig, majd onnan gyalog haza.

Útvonal: Holdvilág-árok, Gyopár-forrás, Janda Vilmos kh., Wroczi ut Pomáz piactér.

Táv:  9 km Az utvonal nehézsége  közepes volt

A nagy meleg  ellenére is 13-an voltunk, és bár voltak pillanatok amikor a tűző nap állt nyerésre, végül is egy kellemes napot töltöttünk együtt. Külön gratulációt érdemel az az 5 éves ifjú, aki felnötteket megszégyenítő módon
 végigjött velünk.

A júniusi túra  a Dera-patak forrásaihoz vezetett

Részletek:

2013.06.02 vasárnap Az MTE Pomázi Osztály és a POVEK közös túrát szervezett a Dera forrásaihoz. 21en voltunk. Bár Pomázon egy csepp eső sem esett azért mi enyhe esőt, jégesőt és felhőszakadást is kifogtunk. Azért a szerencse végig velünk volt,  mindig találtunk olyan helyet, hogy szárazak maradjunk. A visszajelzésekből itélve mindenki jól érezte magát.

Bemutatkozás

Az MTE Pomázi Osztálya csak tavaly alakult, de máris látványos dolgokat produkált. A társaságunk magját a Pomáz Körül-Belül teljesítménytúra rendezőgárdája adja. Első komolyabb munkánk, hogy a Czibulka J. menedékháznál (Kőhegy) lévő zászlótartót  földig visszabontottuk, az alapozást megerősítettük, majd az eredeti állapotába visszaépítettük. Közben a menedékházhoz vezető zöld jelzést teljesen felújítottuk. A tavalyi év során több jól sikerült túránk is volt. Nagyon jó kapcsolatot építettünk ki a város környezettudatos szervezeteivel. Tagja vagyunk a Pomázi Zöld Fórumnak. A legjobb kapcsolatunk mégis a Pomáz Város Egészség Klubjával (POVEK) alakult ki. Ők az idén már a minden hónap első hétvégéjén lévő túrák társszervezői lettek. Voltunk a Kőhegyen, a Szurdokban, és legutóbb áprilisban a lomhegyi rakétabázisnál és a Bölcső hegyen is. Közben a másik fontos tevékenységünket, a turistautak gondozását is végezzük. Idén itt is jelentős eredményt értünk el. Április 20-án kicsi, de lelkes csapatunk elkezdte felfesteni a sárga sáv turistajelzés új szakaszát a HÉV állomástól a Szentistván parkon át az Árpád szoborig, majd onnan a Majdin tovább Csobánka felé. Mi így köszöntöttük a Föld napját. Ezek apró, de jelentős lépések Pomáz bakancsos turizmusának fejlesztéséhez.

Lujó

Az Osztályunk májusi túrája a Kevély-nyeregre vezetett

Útvonal: Állomás,  Klisovác u, Barát patak völgye, Zöld sáv, (Külön kérésre kitérőt tettünk a közeli fenyvesben lévő kőbányához, ahol Lánczky Ősbudát sejti.) Zöldlyuk barlang; KEVÉLYNYEREG; MACKÓ BARLANG; Csobánka főtér

Táv           Kitérővel 11 km és 400 m szint

Lujó

Oldal: MTE Pomázi Oszt. hírei
A POMÁZ KÖRÜL-BELÜL Teljesítménytúra hivatalos oldala - © 2008 - 2024 - pomazk-b.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.